mijn laatste weekje - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Iris Beijk - WaarBenJij.nu mijn laatste weekje - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Iris Beijk - WaarBenJij.nu

mijn laatste weekje

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Augustus 2012 | Nepal, Banepa

Hoi allemaal,

komende week alweer mijn laatste week. En ik wil nog zoveel doen!
Afgelopen week heb ik een goede laatste week in Iwamura Hospital gehad. Bloed geprikt, een breuk recht gezet, een Nepalese Olympische hardloopster gezien die nu helaas geblesseerd is en etc.

Afgelopen donderdag was er een festival in de buurt van Banepa. 's ochtends gingen we om 5;30uur weg en liepen we achter een soort band aan langs alle tempels in Banepa. Om 7:30uur hadden we ontbijt en daarna gingen we naar een heuvel waar het echt was. Rond 11uur was er een groot optreden van lokale artiesten + jongeren die meededen met een project.
Om 14:30 ben ik met Paula, een van de vrijwilligers uit Nieuw-Zeeland, Dillon en de voorzitter van de organmisatie waar de Nieuw-Zeelanders voor werken naar een heel arm dorpje ong. 50min rijden van Banepa gegaan. De weg was een en al, zand, hobbelig en erg moeilijk om het dorpje te bereiken. Eerst lieten ze ons een ' school' zien. Eigenlijk was en alleen een dak met wat palen. Er was geen geld meer om dit af te bouwen en veel kinderen (vooral meisjes) kunnen daarom niet naar school.
Besloten om de school af te gaan bouwen met een donatie. Daarna gingen we door naar het echte dorpje. De mensen hadden hier eht bijna niks. De meeste wisten niet eens hoe je naar het ziekenhuis en etc. moest komen. Ook hier hebben ze een project. Komende week ga ik beslissen wat ik met mijn geld wil gaan doen. Er is zoveel te verbeteren/doen dat het best lastig kiezen is.

Van alles heb ik foto's gemaakt. Helaas geeft mijn camera de foto's van de laatste 5 dagen niet meer weer en kan ik ze op de pc ook niet vinden. Ik ben dus meer dan 500 foto's kwijt waaronder van het dorpje, de school, het ziekenhuis, de festivals (er was ook een festival vrijdag in Bhaktapur) en Pashupatinath, de crematie plaats. Hopelijk kan ik ze in Nederland wel vinden maar ben er bang voor.
Deze weekwat nieuwe foto's voor de zekerheid maken en terug naar de crematie plaats omdat ik er zeker van wil zijn dat ik die foto's heb.

Tot snel allemaal!

Liefs Iris

  • 05 Augustus 2012 - 12:16

    Ingrid:

    Ha lieve topper.

    Fijn dat je geniet.
    Het zou jammer van de foto's zijn, maar helaas....
    Geniet nog van je laatste week en hopelijk veel " plezier" in het andere ziekenhuis?

  • 05 Augustus 2012 - 12:23

    Ingrid:

    Ook nog groetjes van Linda,Han,Jip en Pim

    XXX Ingrid

  • 05 Augustus 2012 - 15:25

    Maurice:

    Hoi Iris,

    Weer een mooi verhaal. Jammer van de foto's.....maar het kan best nog wel goed komen. ik heb even gegoogled en zie dat dit probleem vaak voorkomt. belangrijk is om deze kaart absoluut niet meer tegebruiken!!!
    we gaan er eerst even een backup van maken en daarna kijken of wij er een recovery programma overheen kunnen laten lopen. Vaak beperkt de schade zich dan tot enkele foto's.
    In Nederland kan ik Sam even vragen of hij er al ervaring mee heeft. Of misschien een van je vrienden/kennissen etc. (of de mijne)
    Voor de zekerheid moet jenatuurlijk zoveel mogelijk foto's die je nog kunt maken "even" nieuw maken.....
    Ik hoop met je dat het gaat lukken......maar je moet vertrouwen blijven houden.
    Mooi verhaal van het dorpje.....lijkt mij prima omdaar donaties aan te verrichten....
    Wij zien de foto's graag en horen de verhalen nog liever....
    Hier in de Alpen alles Ook TOP.....wij doneren vooral aan de plaatselijke restaurants.

  • 05 Augustus 2012 - 15:25

    Maurice:

    Hoi Iris,

    Weer een mooi verhaal. Jammer van de foto's.....maar het kan best nog wel goed komen. ik heb even gegoogled en zie dat dit probleem vaak voorkomt. belangrijk is om deze kaart absoluut niet meer tegebruiken!!!
    we gaan er eerst even een backup van maken en daarna kijken of wij er een recovery programma overheen kunnen laten lopen. Vaak beperkt de schade zich dan tot enkele foto's.
    In Nederland kan ik Sam even vragen of hij er al ervaring mee heeft. Of misschien een van je vrienden/kennissen etc. (of de mijne)
    Voor de zekerheid moet jenatuurlijk zoveel mogelijk foto's die je nog kunt maken "even" nieuw maken.....
    Ik hoop met je dat het gaat lukken......maar je moet vertrouwen blijven houden.
    Mooi verhaal van het dorpje.....lijkt mij prima omdaar donaties aan te verrichten....
    Wij zien de foto's graag en horen de verhalen nog liever....
    Hier in de Alpen alles Ook TOP.....wij doneren vooral aan de plaatselijke restaurants.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 10 Juni 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 19754

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: