al aardig gewend in Nepal. Wel heel anders dan ver - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Iris Beijk - WaarBenJij.nu al aardig gewend in Nepal. Wel heel anders dan ver - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Iris Beijk - WaarBenJij.nu

al aardig gewend in Nepal. Wel heel anders dan ver

Door: irisbeijk

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 Juli 2012 | Nepal, Banepa

hallo allemaal.
Een internetcafe kunnen vinden voor een berichtje vanuit Nepal.
Vandaag de tweede werkdag gehad. Heel anders dan verwacht maar wel leuk. Ik had verwacht dat het super druk zou zijn. Maar het is juist super rustig. Beide dagen waren er van 12 tot 15 geen patieten. Zo raar.
De eerste werkdag was ik zo bang om met de bus te gaan, helemaal toen ze vertelden dat er 2 dagen geleden 49 mensen bij een busongeluk omgekomen waren. Misschien was dit juist wel goed want nu staat er in elke bocht politie. Wel is het proppen in de bus en goed kijken waar je eruit moet. Maar ik vind best leuk om met de bus te gaan.
Op mijn eerste dag heb ik alle spullen van Carel Lurvink en van Greet gegeven. Super blij waren ze hiermee!
Pas aan het eind van den dag toen ik wegging zonder alles mee te nemen kwamen ze er pas achter dat ze alles ook echt mochten houden. Super vonden ze dit.
Voor alle donateurs, ik heb nog niet echt een groot ' probleem' gevonden om geld aan uit tegeven. Ik verblijf volgens mij in een redelijk goed deel in Nepal. Alle kinderen gaan hier naar school en nog niet iets hartverscheurends gezien. Het enige waar ik geld vppr gereserveerd is, is voor een vrouw die werkt in mijn hostfamily. Elke dag staat ze 's ochtends om 5uur ontbijt te maken. Daarna maakt ze schoon en 's avonds maakt ze weer eten. Daarna bereidt ze tot laat in de nacht dingen voor, voor de volgende dag. Ze doet dit allemaal omdat een paar jaar geleden haar man is overleden en ze haar kinderen naar school wil hebben. Van alleen het werk dat ze in het huis doet kan dat niet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 10 Juni 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 19751

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: