Kailali - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Iris Beijk - WaarBenJij.nu Kailali - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Iris Beijk - WaarBenJij.nu

Kailali

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 Maart 2015 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

Over iets meer dan twee weken is het zover. Onze reis naar Nepal!
De voorbereidingen gaan goed! Inmiddels hebben we ons visum binnen en heeft ook iedereen de nodige spuiten gehad. Daarnaast blijven we bezig met het geld inzamelen voor het schooltje.
Van Ashok hebben we een project voorstel gekregen om een schooltje in Kailali op te gaan zetten. Wij hebben hier mee ingestemd dus de bestemming van het geld is ook bekend!

Vorige week kreeg ik opeens een mailtje van een Nederlands stel uit Capelle aan den IJssel, Inge en Kees van Balen. Inge en Kees geven elk jaar les in Nepal (Engels en rekenen). Ook dit jaar hebben zij weer les gegeven in Nepal op verschillende schootjes.
Ook hebben zij samen met Ashok van de Rotary ‘mijn’ schooltje bezocht in Baluwa en hier Engelse les gegeven. Erg leuke foto’s heb ik hiervan gekregen!
Ashok heeft hun verteld over mijn reis in 2012 en dat ik nu met studiegenootjes terug kom om weer een educatief project te realiseren. Hiervoor heeft Ashok gekeken in de omgeving wat de beste optie voor ons was en in overleg hebben we gekozen voor een school in Kailali. Kailali is echt een dorpje met kleine huisjes van natuurlijk materiaal. Ashok heeft een project voorstel opgezet en meegegeven aan Inge en Kees zodat dit bij mij terecht zou komen. Inge en Kees hebben in Nederland meteen contact met mij opgezocht en inmiddels heb ik het plan dan ook gekregen!

Hieronder een aantal dingen wat er op de planning staat:
-het gaat om een schooltje in Kailali
-er worden 4 klaslokalen gebouwd
-sanitaire voorzieningen worden ook geplaatst
-school voor meer dan 200 kinderen
- 6 leraren gaan er les geven
-op de planning staat dat het schooltje zo goed als klaar is in de laatste week dat wij in Nepal zijn. En wij dus zeer waarschijnlijk bij de openingsceremonie aanwezig kunnen zijn.

Om dit te realiseren zijn we druk bezig met allerlei acties voor een mooi bedrag. Zo hebben we al appelflappen gebakken en heeft Martijn een huisfeest georganiseerd. Het begint steeds beter te lopen! Inmiddels zitten we namelijk al ruim boven de 2000 euro.
Hier zijn we al super blij mee! Maar we willen naast het schoolgebouw zelf er natuurlijk ook voor zorgen dat de kinderen daadwerkelijk naar school kunnen gaan door te zorgen voor eten en schoolspullen. Hiervoor moet het bedrag nog groeien!

Natuurlijk kunnen jullie ook de steentjes blijven bijdragen door te doneren op rekeningnummer NL16ABNA0589776762 t.n.v. N. Heuvelink onder vermelding van Nepal. Alle kleine beetjes helpen J
Tevens mag het natuurlijk ook via mij. Dit kan contant of via rekeningnummer NL25 INGB 0009 1396 86 t.n.v. I. Beijk.
Vanzelfsprekend zullen wij doormiddel van verslaggeving een verantwoording geven van de uitgaven van alle donaties.

Onze reis met alle voorbereidingen en acties is natuurlijk ook te volgen. En wel via http://irisnarellemartijnjanneke.waarbenjij.nu
Ook zal ik blijven posten op dit blog.

Ook als jullie nog leuke acties weten die wij kunnen uitvoeren dan horen wij die graag!

Liefs Iris