Terug! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Iris Beijk - WaarBenJij.nu Terug! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Iris Beijk - WaarBenJij.nu

Terug!

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 December 2014 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

Zoals jullie allemaal hebben kunnen lezen ga ik komend jaar met 3 studiegenoten (Narelle Heuvelink, Martijn Schuster & Janneke Meijer) terug naar Nepal voor 3,5 week. Twee weken zullen we meelopen in het HRDC (Hospital and Rehabilitation Centre for the Disabled Children). Hier heb ik in 2012 al een week mee mogen kijken. Omdat ik het toen zo indrukwekkend en interessant vond, hebben we kunnen regelen dat we hier nu 2 weken zitten voor onze studie. Een ontzettend mooie kans om heel veel te zien en te leren!

De overige tijd die we in Nepal spenderen zullen we gebruiken om een indruk te krijgen van de zorg in Nepal. Hierbij zullen wij o.a. kijken naar het medische onderwijs en deze vergelijken met het onderwijs in Nederland.

Naast de stage in het ziekenhuis en het onderzoeken van de gezondheidszorg in Nepal ben ik natuurlijk ook erg benieuwd hoe het schootje, die ik met behulp van jullie heb kunnen laten bouwen , is geworden!
Ondertussen heb ik al wel gehoord dat de school onlangs enkele (oude) pc’s heeft gekregen zodat de kinderen ook computerles kunnen krijgen wat heel erg van belang is voor hun toekomst.
Dus ik kijk er erg naar uit om de kinderen en het schooltje met eigen ogen te zien!

Omdat het schooltje (en de andere projecten) die we in 2012 gesteund hebben zo’n grote positieve invloed heeft gehad willen we dit keer ook proberen om weer met een mooi bedrag richting Nepal te vliegen.
Met de Rotary of Dhulikhel hebben we besloten om het bedrag te doneren aan een onderwijsproject zodat we weer een langdurig verschil kunnen gaan maken voor de Nepalese samenleving!

Om een zo’n groot mogelijk bedrag bij elkaar te sprokkelen, zijn we al druk bezig met enkele acties.
Zo hebben wij afgelopen weekend 200 appelflappen gebakken en deze vervolgens verkocht op de kerstmarkt van restaurant Waddengenot in Pieterburen.

Na de kerstvakantie zullen we weer volop bezig gaan met allerlei acties!
Maar natuurlijk kunnen jullie ook altijd een steentje bijdragen door te doneren op rekeningnummer NL16ABNA0589776762 t.n.v. N. Heuvelink onder vermelding van Nepal. Alle kleine beetjes helpen ☺

Onze reis met alle voorbereidingen en acties is natuurlijk ook te volgen. En wel via

Groetjes Iris

P.S. als jullie nog vragen, opmerkingen of ideeën voor acties hebben, dan hoor ik die graag ;-)