donaties - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Iris Beijk - WaarBenJij.nu donaties - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Iris Beijk - WaarBenJij.nu

donaties

Door: irisbeijk

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 Juni 2012 | Nederland, Hengelo

Hallo allemaal,

14 juli is het zover. Na jaren sparen, vertrek ik voor een maand naar Nepal. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten behoort Nepal tot de armste landen ter wereld.
In Nepal ga ik vrijwilligerswerk doen in een ziekenhuis. Dit doe ik om de arme, Nepalese bevolking te helpen. Deze hulp is namelijk heel erg hard nodig. Om een voorbeeld te geven, hergebruiken ze in ziekenhuizen verband meerdere keren. Het verband wordt alleen even ‘uitgewassen’ om er vervolgens de wond bij een andere patiënt mee te bedekken.
Daarnaast hoop ik zelf ook dingen op te steken van de (hindoeïstische) cultuur en veel te leren op medisch gebied aangezien ik na de Grundel, geneeskunde wil gaan studeren.

Ondertussen zijn de voorbereidingen in volle gang en heb ik mijn werkplek te horen gekregen. Ik ga werken in het Dr. Iwamura Memorial Hospital (http://www.iwamura.com.np/hospital/). Dit is een algemeen ziekenhuis voor alle specialismen, maar het is vooral gericht op cardiologie, nierziekten en gynaecologie. Ik zal hier mee gaan lopen met een arts en zelf zoveel mogelijk de handen uit de mouwen steken aangezien ze veel handen te kort komen.

Mijn ultieme droom zou zijn als ik in Nepal met een aanzienlijke (financiële) bijdrage kan komen. Dit kan dan aan bovenstaand ziekenhuis gegeven worden. Maar het zou ook gaaf zijn om de scholen in de omgeving op een of andere manier te ondersteunen. Naast mijn eigen spaargeld, zoek ik hiervoor nog donateurs.
Het zou fantastisch zijn als ik ook namens u/jou een steentje zou kunnen bijdragen.
Een financiële bijdrage kan worden overgemaakt naar rekening nummer 9139686 t.a.v. I. Beijk onder vermelding van Nepal. Eventuele materiële bijdragen kunnen in onderling overleg.

Mijn activiteiten en de uiteindelijke bestemmingen van de donaties kunnen jullie straks volgen op mijn blog, http://irisbeijk.waarbenjij.nu/, welke ik zal blijven bijhouden. Daarnaast kunnen jullie, als er nog vragen en/of opmerkingen zijn altijd contact met mij opnemen via e-mail: iris.beijk@kpnmail.nl.
Algemene informatie over lopende projecten in o.a. Nepal kunnen jullie vinden op de navolgende website: www.projects-abroad.nl
Deze organisatie maakt deze reis met al haar ervaring en deskundigheid mede mogelijk.

Ik hoop, voor de mensen in Nepal, dat wij ze met een mooie bijdrage kunnen ondersteunen.

Groetjes Iris

• 14 Juni 2012 - 14:54

Michelle Veltkamp:

Heel veel succes, echt heel mooi en bijzonder dat je dit gaat doen! :-)

Groetjes Michelle

• 19 Juni 2012 - 06:54

Greet Beijk:

Ik zal kijken of ik nog waardevolle sullen kan meegeven.Ik sponsor E 2 per dag in Nepal.Natuurlijk wil ik graag op de hoogte blijven en nog even afscheid komen nemen

• 19 Juni 2012 - 19:43

Maurice Beijk:

Het gaat erg goed met alle donaties. Inmiddels al €700,00 in beeld. Grote en kleine giften......maar allemaal uit een goed hart. Allemaal bedankt en kijken of €1000,00 te halen is...

• 21 Juni 2012 - 15:31

Maurice Beijk:

Paar hele mooie bedragen ontvangen. Inmiddels heeft Iris al meer dan €1200,00 ontvangen. Nu op naar de 2000 ?
    TOP!!!!!